EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

Uusi Ford Ranger

14.4.2016

Uusi Ford Ranger

Uusi Ford Ranger –avolava tarjoaa parannettua polttoainetaloudellisuutta, uudistunutta muotoilua sekä edistynyttä teknologiaa


Uusi jykevä Ford Ranger –avolava tarjoaa uudistunutta muotoilua, parantunutta polttoainetaloudellisuutta ja viimeisintä teknologiaa. Uusi Ranger ensiesitellään Suomen Ford-liikkeissä huhtikuussa 2016.
Ford Ranger oli vuonna 2015 Euroopan myydyin avolava-auto. Suomessa Ranger oli vuonna 2015 segmenttinsä kolmanneksi ostetuin.
“Ford Ranger tuo asiakkaille voittamattoman yhdistelmän kyvykästä nelivetoa, erottuvaa muotoilua sekä premium-luokan varusteita kuten SYNC 2 –yhteydenpitojärjestelmän. Wildtrak on malliston huippu,” sanoi Roelant de Waard (vice president, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe) “Ranger on valmiina kaikkiin haasteisiin, se tarjoaa kantavuutta ja vetokykyä, luokkansa johtavaa kahluusyvyyttä sekä optimoitua polttoaineenkulutusta.”
Nykyinen Ford Ranger esiteltiin vuoden 2011 ja se on ollut Euroopassa myyntimenestys. Rangerin markkinaosuus Fordin 20 perinteisellä Euroopan markkinalla* on noussut 11,7 prosentista vuonna 2012 vuoden 2015 23,6 prosenttiin. Viimeisimpien Fordin tilastojen mukaan Ranger on markkinajohtajan asemassa Euroopassa. Suomessa Ford Rangerin markkinaosuus segmentissään vuonna 2015 oli 21,85 %.

Kehittyneemmät dieselmoottorit

Uuden Rangerin moottorit ovat entistä taloudellisempia. Käytössä on teknologiaa kuten Auto-Start-Stop -järjestelmä ja sähkötoiminen ohjaustehostin sekä uudet välityssuhteet. Polttoaineenkulutus on pudonnut jopa 17 prosenttia.

2.2 TDCi –moottorin teho on nyt 160 hv, eli 10 hv enemmän kuin edeltäjämallissa. Voimakas 3.2 TDCi 200 hv –moottori on saatavana Limited- ja Wildtrak-malleihin. 6-nopeuksinen manuaalivaihteisto ja automaattivaihteisto ovat saatavana molempien moottorivaihtoehtojen kanssa.

Täysin uuden Rangerin polttoaineenkulutus on aiempaa pienempi. 160 hv moottorin EUyhdistetty polttoaineenkulutus on manuaalivaihteiston kanssa 7,3 litraa / 100 km ja CO2-päästöt 191 g/km. Kulutuslukema on pudonnut 0,5 l/100 km ja CO2-päästöt 15 g/km edeltäjään verrattuna. 2.2 TDCi –moottorin ja automaattivaihteiston kanssa EU-yhdistetty kulutus on 8,0 litraa / 100 km (1,4 l/100 km pienempi kuin edeltäjämallissa) ja CO2-päästöt 209 g/km (39 g/km pienempi kuin edeltäjällä).

Edistynyttä, kuljettajaa avustavaa teknologiaa

Uuteen Rangeriin on saatavana runsaasti kuljettajaa avustavia teknologioita. Näihin kuuluvat Kaistavahti ja Kaistanpitoavustin, aktiivinen vakionopeudensäädin turvavälihälyttimellä, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, parkkitutkat edessä ja takana sekä peruutuskamera. ESC-ajovakautusjärjestelmään kuuluvia toimintoja ovat mm. kaatumisen esto sekä perävaunun hallintajärjestelmä. 

Lue lisää Ford.fi




Uutiset