EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

Ford vahvistaa täysin uuden Ford Focus RS:n tulon; suorituskykyisille autoille globaali yksikkö ja yli 12 uutta ajoneuvoa

11.12.2014

Ford vahvistaa täysin uuden Ford Focus RS:n tulon; suorituskykyisille autoille globaali yksikkö ja yli 12 uutta ajoneuvoa

• Ford tuo markkinoille täysin uuden Focus RS:n, joka on tehokkain versio maailman myydyimmästä autosta


• Focus RS tulee ensi kertaa saataville kaikkialla maailmassa

• Ford ilmoitti tuovansa lisää suorituskykyisiä ajoneuvoja kaikkialle maailmaan; Ford esittelee vuoteen 2020 mennessä maailmanlaajuisesti yli 12 suorituskykyistä ajoneuvoa. Näistä yksi on Focus RS.

• Ford yhdistää alueellisen osaamisen ja kilpa-autotiimit yhdeksi globaaliksi yksiköksi. Ford Performance -yksikkö pystyy tuomaan markkinoille uusia autoja ja osia entistä nopeammin

Helsinki, 11.12.2014 – Ford vahvisti tänään tuovansa markkinoille täysin uuden Focus RS:n, joka on tehokkain versio maailman myydyimmästä autosta.* Samalla yhtiö ilmoitti, että uusi RS on ensimmäinen RS-malli, joka tulee saataville suurimmilla markkinoilla eri puolilla maailmaa.

Ford ilmoitti myös, että Focus RS on vain yksi yli 12 uudesta suorituskykyisestä ajoneuvosta, jotka on tarkoitus tuoda markkinoille vuoteen 2020 mennessä. Tämä on osa yrityksen suunnitelmaa saada nopeammin markkinoille suorituskykyisiä ajoneuvoja, niiden osia ja varusteita maailmanlaajuisesti. Sitä varten on perustettu oma yksikkö, Ford Performance.

”Ford jatkaa sitoutumistaan innovointiin panostamalla suorituskykyisiin ajoneuvoihin”, kertoo Raj Nair (Ford Motor Company’s Group Vice President, Global Product Development). ”Ford Performance yksikkö yhdistää kilpa-autoilun, suorituskykyiset ajoneuvot ja osat, joita voimme jatkossa tuoda asiakkaidemme saataville nopeammin eri puolilla maailmaa, ajettiinpa ajoneuvoilla sitten radalla tai maantiellä.”

Edellinen Focus RS tuli markkinoille 2009. Sen ajomukavuuden juuret ulottuvat aina vuoteen 1968, jolloin ensimmäinen RS-auto tuli markkinoille.

”Ansaitakseen RS-tunnuksen ajoneuvon tulee olla hienostunut, mutta samaan aikaan siitä täytyy löytyä sellaista suorituskykyä, joka toimii niin kilparadalla kuin jokapäiväisessä ajossa”, Nair kertoo.

Focus RS:n kaltaiset autot miellyttävät autoharrastajia, mutta auttavat myös yhtiötä toteuttamaan One Ford -strategiaa, joka tähtää kannattavaan kasvuun, tuotteiden erinomaisuuteen ja innovaatioihin kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla. Suorituskykyisten ajoneuvojen kysyntä kasvaa kaikkialla maailmassa. Euroopassa niiden myynti on kasvanut 14 prosenttia vuodesta 2009, Yhdysvalloissa peräti 70 prosenttia.

Fordin suorituskykyisten autojen, kuten Fiesta ST:n ja Focus ST:n, voimanlähteenä on palkittu EcoBoost-moottori. Ensimmäinen EcoBoost esiteltiin vuonna 2009. Sittemmin moottoreita on valmistettu yli 2 miljoonaa kappaletta.
”EcoBoost-moottori on esimerkki siitä, miten siirrämme osaamistamme koko mallistoomme ja varmistamme, että kaikilla autoillamme on hauska ajaa”, Nair kommentoi. ”Koko mallistomme – aina ketterimmästä Fiestasta paketti- ja kilpa-autoihin – hyötyy niistä innovaatioista, joita kehitämme kilparadoilla ottaessamme autoista kaiken irti.”

Uusi globaali yksikkö

Ford Performance -yksikössä yhdistyvät Team RS Euroopasta, Special Vehicle Team Pohjois-Amerikasta ja Ford Racing -kilpatoiminta. Yksikkö toimii innovaatiolaboratoriona ja testikeskuksena uusien suorituskykyisten ajoneuvojen, osien ja varusteiden luomisessa.

Tähän sisältyy uusien innovaatioiden ja teknologioiden tuominen aerodynamiikkaan, auton painoon, elektroniikkaan, voimansiirtoon, tehoon kuin polttoainetaloudellisuuteen, joita voidaan hyödyntää laajemminkin Fordin tuotevalikoimassa.

Maailman kilpa-areenoilla tapahtuvan kehitystyön lisäksi uusia autoja ja teknologioita kehitetään Fordin suunnittelukeskuksissa eri puolilla maailmaa ja uudessa tekniikan keskuksessa Charlottessa, Pohjois-Carolinassa. Tämä huipputason keskus auttaa yksikköä tuottamaan innovaatioita kilpailutoimintaan sekä työkaluja käytettäväksi niin suorituskykyisissä kuin tavallisissa ajoneuvoissa.

Ford Performance -yksikön johtoon on nimitetty Dave Pericak.

Perinteet velvoittavat

Suorituskykyiset autot ja kilpa-autoilu ovat syvällä Fordin DNA:ssa. Henry Ford kisasi Yhdysvalloissa 113 vuotta sitten ja voitti sen ajan suuren mestarin Alexander Wintonin.

Järisyttävä voitto tapahtui Detroitin liike-elämän eliitin silmien alla. Sen seurauksena Henry sai tukea kaikkiin mahdollisiin ajatuksiinsa, joita hänellä oli autoista, ja 18 kuukautta myöhemmin syntyi Ford Motor Company.

“Ford on edelleen mukana kilpailutoiminnassa samoista syistä kuin Henry Ford vuonna 1901 – testatakseen tuotteitamme ja teknologioitamme parhaita vastaan”, Nair kertoo. “Ford Performance -yksikkö jatkaa tällä tiellä ja tuottaa uusia innovaatioita, jotta voimme tuoda markkinoille mahtavia suosituskykyisiä ajoneuvoja asiakkaillemme ympäri maailman.” 



Uutiset